שכפול דיסקים היא מלאכה לא פשוטה אשר מצריכה מומחיות וידע מקצועי רב על מנת לבצע את הפעולה כהלכה. כל אדם או גוף מסוים, שברצונם לשכפל דיסק עם חומר חשוב, יבקשו כמובן לשמור על כל המידע שנמצא על הדיסק המקורי בצורה האיכותית ביותר ולזמן ממושך. העתק של דיסק (תקליטור) איכותי הינו פעולה שבה המידע עובר בצורה מושלמת מהדיסק המקורי לדיסק המשוכפל, בלי שיבוצע כל שינוי או שמא פגיעה כלשהי במידע המקורי. העתקה תתבצע במספר שלבים – קודם כל יש לקלוט את המידע מהדיסק המקורי, לאחר מכן יתבצע ההעתק (בהתאם לשיטה) ולבסוף תתבצע בדיקת איכות הדיסק ששוכפל.

שכפול דיסקים

שכפול דיסקים

אנו חיים כיום בעולם שהכל מתקדם וזז במהירות מרבית ותמיד קיים צורך להתאים את עצמנו לתזוזה הזו, שמא נמצא את עצמנו נשארים מאחור. גם בכל עולם התקליטורים נצטרך להתאים את עצמנו לתקופה, בהתאם לזאת נשאלת השאלה – איזו טכניקה תהייה מהירה וטובה ביותר עבור העתק וצריבת דיסק, גם במקרה של פורמט –  CD ו – DVD. על שאלה הזו נענה ואף נרחיב במאמר שלפניכם.

פורמטים עיקריים של שיטת שיכפול על דיסק

CD-ROM: תקליטור שמכיל אינפורמציה של תוכנה כלשהי, משחק מחשב, פרזנטציה או כל מידע דיגיטאלי שיכול לסייע.

CD-AUDIO: תקליטור שמכיל בעיקר קבצי מוזיקה.

CD PLUS: תקליטור שמשלב בתוכו כמה רצועות כמו תוכנה או מוזיקה וגם אופציה של וידאו.

שילוב שכיח בתחום המוזיקה כשמצרפים סרטון וידאו לרצועה של שיר.

העתקה של CD באמצעות שיטת ההטבעה

אפשר לשכפל CD  בכמה שיטות, אולם הנפוצות ביותר היום הן שתי השיטות העיקריות –  על ידי הטבעה או על ידי צריבה. שיכפול דיסקים בהטבעה (באמצעות הטבעה על ידי גלאס מאסטר) היא שיטה יעילה ואיכותית, המבטיחה שמיעה או צפייה איכותית על כל נגן מוסיקה. בעזרת מכשור איכותי, ניתן לשכפל כמות גדולה של תקליטורים במהירות גבוהה ובזמן קצר יחסית. שיטת ההדפסה בהטבעה היא על ידי הדפסת משי שמורכבת מרשתות המרכיבות צבע על צבע.

העתקה של CD באמצעות שיטת הצריבה

שיטה נוספת ומוכרת להעתקה של דיסק תהיה באמצעות צריבה. שיטה זו נחשבת לאיכותית כל עוד היא מבוצעת על ידי חברה מנוסה ובאמצעות ציוד מקצועי, כך יהיה ניתן להגיע לאיכויות גבוהות של שמיעה של מוסיקה או של איכות תוכנה. כמובן שגם בשיטה זו תתבצע בקרת איכות קפדנית על כל הזמנה לפני שתסופק ללקוח. הדיסק הצרוב מודפס בדרך כלל בהדפסה דיגיטאלית צבעונית עם איכות תמונה.

אז מה עדיף – הטבעה מול צריבה?

עדיפות היא תמיד תהייה שאלה של יתרונות וחסרונות. יתרון שיש בהטבעה על פני צריבה הוא שתקליטור צרוב עלול להתקלקל מהר יותר מתקליטור שהוא משוכפל על ידי שיטת ההטבעה. זאת משום שפעולת הצריבה תותיר את הדיסק חשוף להרבה מאוד שריטות. על כן, על ידי הטבעה, אפשר להיות בטוחים שהמוצר יהיה יותר מוגן משריטות. בזמן שנבחן את שיטת הטבעה נאלץ להתחשב באלמנט נוסף והוא טיבו של התקליטור. בעוד שבהעתקה על ידי הטבעה לא יהיה לנו חשש מזה שדיסק אחד יהיה אחר באיכותו מהשני, בעת שבפעולת צריבה קיים חשש כזה. לכן כדי להיות בטוחים בבקרת איכות מלאה ובתוצאה זהה בין דיסק למשנהו, השיטה שנמליץ עליה בביטחון הינה שכפול בשיטת ההטבעה.

הטבעה מול צריבה – ההבדל העיקרי הוא במחיר

ההבדל העיקרי של הדיסקים הצרובים לבין הדיסקים המוטבעים הוא מחירם. בדרך כלל (במיוחד בהזמנה של כמויות קטנות), דיסקים צרובים יהיו זולים יותר מאשר שכפול דיסקים מוטבעים וזהו ללא ספק יתרון.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף והצעת מחיר: